Зарубіжна література 10 клас



 Шановні десятикласники!
Пропоную вам дистанційні домашні завдання із зарубіжної літератури на період карантину

18 - 22 травня

перейти за посиланням і виконати завдання

12-15 травня 

Тема цього тижня: Паоло Коельйо "Алхімік"

Коли ти чогось по справжньому бажаєш, 
увесь Всесвіт допомагає тобі досягти цього
П.Коельйо


Теорія літератури

Постмодернізм

Урок "Постмодернізм – одне з найяскравіших літературних явищ кінця ...

Презентация на тему: "Милорад Павич, Сербія ( ) письменник історик ...

 Цілісний, багатозначний, динамічний, залежний від соціальних і національних особливостей комплекс мистецьких, філософських, науково-теоретичних уявлень. твір П. Коельйо відповідає цим ознакам.

Притча — невелика повчальна алегорична оповідь, у якій опосередковано, приховано (підтекстово) присутня мораль. Притча — це повчальна розповідь з історії чи навколишнього життя, що має на меті викласти духовні чи моральні істини. Основою цього жанру є алегорія; головним завданням — моральне або релігійне повчання. Цей жанр поширений у Євангелії, оскільки в алегоричній формі виражає духовні настанови (притчі соломонові).

Алхімія - донауковий напрям у розвитку хімії, що виник у Єгипті у IV-III ст. до н. е., головною метою якого було здобуття філософського каменядля перетворення неблагородних металів на золото та срібло й отримання еліксиру довголіття.

Текст роману https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=8013


Аудіокнига  https://www.youtube.com/watch?v=_KyIwXU5D8M

                    https://akniga.org/paulo-koelo-alhimik

Перейдітьза посиланням та виконайте завдання



П'ятий- шостий тиждень (21-30 квітня)

Продовжуємо роботу над п'єсою Метерлінка "Синій птах"

Потрібно вірити в можливість щастя, щоби бути щасливим.
Л. М. Толстой
        «Синій птах» — це філософська п’‎єса-казка про сенс життя і всемогутність людини. Вона зачаровує своєю безпосередністю. У ній багато казкових мотивів. Не можна не погодитись зі словами критика і перекладача М. М. Мінського: ««синій птах» залишиться надовго, можливо назавжди, кращою феєрією, що глибиною задуму вивищує дітей до розуміння найскладніших істин і яскравістю форми дозволяє дорослим скинути із себе тягар років і подивитися на світ дитячими очима».

Символіка образів, що розкривають філософський зміст казки-феєрії М. Метерлінка «Синій птах»
Образ твору
Що символізує образ
Чарівна зелена шапочка, яку вдягає Тільтіль
Допомагає хлопцеві побачити душі речей: Хліба, Води, Вогню, Годинника. Наділяючи душами навколишній світ, автор доводить нам, що у дітей особливе сприйняття буденних предметів. І це відкриває чарівність життя, адже воно дарує щодня нові радощі
Країна Спогадів, куди потрапляють маленькі мандрівники
Це країна померлих. Там діти зустрічають Дідуся та Бабусю, які нагадують усім про необхідність пам’‎ятати про тих, хто пішов з життя: «Ми немало спимо, поки нас не розбудить думка когось із живих... Добре спати... але й прокидатися час від часу теж приємно»
Невідоме у Палаці Ночі: примари, війни, хвороби
Шлях до щастя важкий, він нікому не дається легко. Треба перебороти свої страхи перед невідомим, зрозуміти самого себе, чинити опір Блаженству Бути Багатим, Блаженству Нічого Не Знати
Справжні Радощі
Блаженство Бути Здоровим, Радість Бути Добрим, Радість Думати
Горлиця
Віддавши пташку хворій сусідці, хлопець робить дівчинку щасливою, і вона одужує. Цим Метерлінк стверджує, що щастя полягає в добрих справах, у допомозі іншим. Дівчина, яка була схожа на Душу Світла, не втримала птаха — він летить. П’‎єса закінчується символічно: діти не знайшли ще свого щастя, але вони зрозуміли прості істини любові й добра, відчули свою відповідальність за щастя інших. Вони разом з автором закликають нас продовжувати вічні пошуки

    Драма-феєрія М. Метерлінка «Синій птах» сповнена глибокого філософського змісту. Щастя, на думку автора,— це винагорода за життєвий шлях, де кожний пізнає добро, любов, співчуття. Потрібно лише «розплющити очі до найдальших глибин душі». У цих словах утілено гуманізм Метерлінка.


Поміркуйте:

- Чи дає М. Метерлінк якесь позитивне визначення щастя? У чому воно полягає?
- Які людські цінності вчить поважати твір М. Метерлінка «Синій птах»? обґрунтуйте свою думку цитатами з твору.
-  Дайте своє визначення щастя. Порівняйте його з метерлінківським.

СВОЇ відповіді залишайте тут  https://forms.gle/ivxuJe4VRnRqbAhQ7

Четвертий тиждень (13-17 квітня)


   Ми всі мріємо, всі маємо плани, радісні сподівання. Як зробити, щоб вони здійснилися? Як не проґавити щастя?

    Про це мріють і герої драми-феєрії бельгійського драматурга Моріса Метерлінка «Синій птах».



         «Синій птах» — це філософська п’єса-казка про сенс життя і всемогутність людини. Вона зачаровує своєю безпосередністю. У ній багато казкових мотивів. Не можна не погодитись зі словами критика і перекладача Мінського: «“Синій птах” залишиться надовго, можливо, назавжди, кращою феєрією, що глибиною задуму вивищує дітей до розуміння найскладніших істин і яскравістю форми дозволяє дорослим скинути із себе тягар років і подивитися на світ дитячими очима».

        Образ Синього птаха багатозначний. Він також символізує пошуки істини, пізнання таємниць природи. Це споконвічне прагнення людства вимагає мужності, оскільки природа не хоче віддавати свої таємниці, а істину не можна відкрити раз і назавжди — вона нескінченна. У такий спосіб фантастично-казковий сюжет, властивий жанру феєрії, наповнюється філософським змістом. Автор зображує блукання людської душі у Всесвіті, її зустріч з добром і злом у пошуках істини та гармонії.

В основі сюжету — казкова подорож дітей бідного дроворуба в пошуках Синього птаха, який принесе здоров’я і щастя хворій дівчинці. Фольклорний мотив пошуків цілющого зілля дає авторові змогу провести своїх героїв — дівчинку Мітіль і хлопчика Тільтіля — через багато випробувань, що допоможуть їм відкрити вічні цінності і сенс життя.

Тож де шукати синього птаха щастя? Давайте дізнаємося про це разом з героями п'єси. 


 Прочитайте п'єсу "Синій птах" (важливо дія 2; дія 4:картина 8,9; дія 5: картина 10)

https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=3663


можете переглянути фільм


Виконайте завдання 


Третій тиждень

Сьогодні Франція розкриє для нас ще дну сторінку свого поетичного збірника.

                                                                             Я був проклятий райдугою! 
Артюр Рембо


Хлопчичок прийшов із Шарлевілю.

О Парижу, це малий Рембо.

Не доводь його до божевілля,

постарайся вберегти або

хоч принаймні пожалій, щоб вижив.

Грубіян? Пробач, переросте.
Він не може звикнуть до принижень,
може, він скажений через те.
Він нестерпний? Дами і добродії!
Етику порушив, етикет?
Не доводьте дійсність до пародії,
вам нічого, але ж він поеті
Серед вас, чужих і бородатих,
може, йому снився Лангедок.
Я насмілюсь тільки нагадати,
що йому ж сімнадцятий годок!
Сни у нього ще не чорно-білі,
серце ще обурене на цвіль!
Хлопчичок прийшов із Шарлевілю»
Мученик вернувся в Шарлевіль.
                                       Ліна Костенко
1. Опрацюйте статтю у підручнику сторінки 197 - 203.






2. Виконати тестове завдання за посиланням


3. Створити відеопрезентацію до поезії (на вибір) , доповнивши її своїм виразним читанням вірша. Творчу роботу надіслати на електронну адресу
                                                    kondratieva-t.a@ukr.net

Перший тиждень

                  

1. Підручник, стор. 168 -184; Познайомтесь зі статтею підручника;




2. Прослухайте поезію "Альбатрос"





3. Завдання на вибір.

Вивчити напамять одну з поезій Ш.Бодлера

або створити відеопрезентацію до поезії , доповнивши її своїм виразним читанням вірша. Творчу роботу надіслати на електронну адресу
                                                    kondratieva-t.a@ukr.net

Другий тиждень

 Продовжуємо подорож безмежним світом Поезії. Продовжуємо «відкривати» для себе «нові землі», нові імена, світогляди митців, і водночас, сподіваюсь, що крізь призму їхньої творчості ми відкриємо і в собі нові почуття, емоції, здібності. Можливо, по-іншому подивимося на світ і самих себе, занурившись у неповторний світ її величності Поезії.


Є така поезія Верлена,

Де поет себе питає сам

У гіркому каятті: «Шалений!

Що зробив ти зі своїм життям?»



О якби лиш не таке питання

На вечірнім виписалося тлі,

Коли хмарка жевріє остання

Острівцем на березі землі,


Коли стигнуть води сизуваті
І синіють шиби у вікні,
Коли присмерк заглядає в хаті
І шепоче в лад самотині!

Як палає світле листя клена!
Місто вдалині як гомонить!
НІ! Рядком розпачливим Верлена
Я не хочу вечір цій зустріть!
Максим Рильський

Ким же він є насправді, Поль Верлен? Вічний шукач «музики у слові» чи один із «проклятих поетів»? «Чи гість минулих століть», – як він сам себе нарікає? Чи поетична душа, яка була загадкою для сучасників поета і залишається загадковою для нащадків? 

1. Опрацюйте  за підручником сторінки 183 - 195.
2. Перегляньте запропоновані відеоролики.



3. Виконайте тестові завдання, перейшовши з посиланням 





Немає коментарів:

Дописати коментар