Зарубіжна література 5 клас



Шановні п'ятикласники!




До вашої уваги дистанційні домашні завдання із зарубіжної літератури на період карантину

18-22 травня

Виконати завдання контрольної роботи


Рекомендована література для читання на літо:

Міфи про Геракла

Жуль Верн«П'ятнадцятирічний капітан»

Роберт Льюїс Стівенсон. «Острів скарбів»

Чарльз Діккенс. «Різдвяна пісня в прозі»

Микола Васильович Гоголь. «Ніч перед Різдвом»

Джек Лондон«Жага до життя»

В. Г. Короленко. «Сліпий музикант»


12-15 травня

 
Чи не помічали ви, що інколи наші бажання виконуються, але не так, не у такий спосіб, як хотілося б, і результат виходить зовсім не той, на який очікували?
 
Наприклад, побажав, щоб не запитали з математики,— виконано. Не запитали, але була складна контрольна робота. Не хотілося ходити до школи - оголосили карантин, і разом з тим заборонили відвідувати громадські місця. Захотів, щоб дозволили досхочу погратися на комп’ютері,— дозволили, натомість нахапався вірусів і цілий місяць на комп’ютері не можна було працювати.
 
Є навіть таке жартівливе застереження: «Бійтеся своїх бажань — вони можуть здійснитися».

 

З подібними ситуаціями частенько довелося стикатися

 

героям книги відомого сучасного німецького

 

письменника Пауля Маара
 
.Пауль Маар біографія українською | Dovidka.biz.ua 
Пауль Маар - німецький письменник, батько одного з найвідоміших літературних персонажів Суботика.

1. Опрацюйте статтю підручника стор. 285 - 287

Хто ж такий Суботик?

Ось що про нього говорять персонажі твору  «Що не день, то Субота»:

«Треба повідомити в зоопарк. Напевно, воно втекло звідти. У себе вдома таке чуперадло ніхто не триматиме!»

 «Це, певне, така порода мавп».

«Порода мавп? Із п'ятачком? Та воно куди більше схоже на жабу!»

«Е, ні, на жабу воно аж ніяк не схоже! Бачите, яке в нього руде волосся! Де ви бачили жабу із рудим волоссям? Та ще й таку здоровенну?»

«Як вам не соромно, панове, знущатися з дитини?»

«Ніяка я не дитинка, бе-е-е!»

«Овва! Та воно вміє говорити!»

«...загадкове створіння, що сиділо на тротуарі».

«Його справді важко було б змалювати: не людина, але наче й не звір. Взяти хоча б голову: двоє нахабних, бистрих очей; рот такий великий, що аж кортить назвати його пащею; замість носа - рухливий хоботець із круглим п'ятачком на кінці. Обличчя ясно-зелене з великими синіми цятками. А з-під рудого волосся, що стирчить, наче голки на їжаку, виглядають відстовбурчені вуха.

А тулуб! Насамперед у очі впадав живіт - зелений, круглий і тугий, наче барабан. Руки й долоні - як у звичайної дитини, а от ноги дуже схожі на жаб'ячі лапи. Груди й живіт зелені й гладенькі, а на спині руда шерсть, як у молодого орангутанга.»

Серия книг «Суботик» — 5 книг

 «Одне можна сказати напевне: це не звір... звірі не вміють говорити».

«не дитина»

«А може, воно прибуло сюди з Марса? Може, це марсіанин?»

Продавець у магазині: «Яке гарне дитятко носите ви в рюкзаку! Просто чудове! Хто це - хлопчик чи дівчинка?»

Пан Пляшкер: «Ти хлопчик чи дівчинка?»

 «Я Суботик, тату. Ви ж знаєте!»

Пан Пляшкер: «Припустимо, що хлопчик...»

2. Про  пригоди пана Пляшкера та Суботика можна прочитати за посиланням

https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=669

Аудіокнига :

https://www.youtube.com/watch?v=YNUusHOC-kY&list=PLhm1mKgGTwp-ED3YCZx8qiidkncHqNTov

3. Виконайте завдання 

https://forms.gle/5xixZ8Hj3KW7e3dM8



4 - 8 травня


Сьогодні наш урок, як подих,
Нехай краплиною впаде.
До днів веселих і щасливих
Хай наша мрія нас веде.

Дорогі п'ятикласники, на цьому тижні вас чекає творча робота.
Щоб успішно виконати завдання вам  знадобляться  старанність, творчість, увага, мислення, працелюбність, уява, знання.
Ми вирушимо у політ власної фантазії на крилах фантазії, і ви напишете твір про свою заповітну мрію 

Словникова робота.

Мріяти – думати про здійснення чого-небудь бажаного, прагнути у думках до чогось. Це те, що створене уявою, фантазією, витвір уяви.

Заповітна мрія – таємнича, прихована, найдорожча.

Рожеві мрії – мріяти про щось нереальне, нездійсненне.
 Мрії можуть бути духовними або матеріальними (Духовні: мир, спокій, милосердя, свобода, здоров’я, доброта…Матеріальні: Торт, шоколад, лялька, велосипед, ранець, книга…)

Ваше завдання: напишіть твір на тему "У мене є мрія".

Поради:
- подумайте, про що ви мрієте;
- для чого вам це потрібно;
- що вам потрібно зробити для здійснення мрії;
- порівняйте мрії свої та літературних персонажів прочитаних творів.

Свої твори залишайте за посиланням 

В океані рідного народу відкриваємо духовні острови! презентация ...



Шостий тиждень (27 - 30 квітня)

Чарлі Бакет був нвйщасливішим хлопчиком у світі. Просто він цього не знав.

Роальд Дал
Продовжуємо роботу над повістю-казкою Роальда Дала "Чарлі і шоколадна фабрика"
Конспект уроку "Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на ...

У творах світової літератури, які ми вивчали, добро перемагає зло, правда - кривду, працьовитість - лінь і неробство. Але тільки справді добра і щира людина здатна побороти зло.

-       Хто ж у творі Р.Дала є уособленням добра, щирості?
      
        Чому, на вашу думку, Віллі Вонка вирішив подарувати фабрику комусь із дітей, а не дорослій людині? 

    Пофантазуйте та запропонуйте Віллі Вонці рецепт неймовірних солодощів. Поясніть у чому їх особливість (чарівність)
     
      На ці та інші питання залишайте свої відповіді за цим посиланням 

                               https://forms.gle/sEXdvDuLAt3FDjxw6

Презентація Закони Г.Менделя


 П'ятий тиждень (21 - 24 квітня)

Ви вже готові до шоколадних на смак пригод?
Тоді вперед!
Роальд Дал та його "найсмачніша" 
повість-казка "Чарлі і шоколадна фабрика"
Ви можете прочитати твір тут https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=665 

Також можете переглянути художній фільм, але пам'ятайте: екранізація будь-якого твору - це режисерське бачення, а не авторське.

Подумайте та дайте відповіді на такі запитання:
- які ознаки казки має твір?
- які ознаки повісті має твір?
- розкажіть, якою ви побачили родину Чарлі;
- дайте характеристику головним персонажам казки.

Свої відповіді залишайте тут  https://forms.gle/G5McJhN7S5RFSfEm7

Четвертий тиждень (13-17 квітня)

Туве Янсон. «Капелюх чарівника». Самостійна робота. Тести. – Сайт ...
Ч и знаєте ви цих героів? 

Сподіваюся, що так, адже про цих чарівних створінь знає весь світ. Сьогодні  ми дізнаємось про письменницю, яка подарувала дітям всієї планети казки про Мумі-тролів, все незнайоме і знайоме про казкових героїв. Здійснимо віртуальну подорож до Фінляндії, Швеції. Герої Т.Янсон розмовляють шведською мовою, бо у Фінляндії, звідки родом казкарка, мови державні дві – фінська та шведська. Познайомимось з прекрасною долиною Мумі-тролів.

Отже

 Швеція – чарівна країна казок та міфологічних істот. 
Фінляндія – країна Санта-Клауса та Туве Янсон.
Зимова Фінляндія: село Санта Клауса і неймовірна природа

Зимова Фінляндія: село Санта Клауса і неймовірна природа

Познайомтеся зі сторінками життя та творчості Туве Янсон
   Слово «троль» у перекладі зі скандинавської мови означає «чаклунство», «чари». Легенди про тролів виникли у Скандинавії.
       Тролі у скандинавському фольклорі - фантастичні істоти, зазвичай ворожі людині. Вони начебто лякали людей своїми розмірами і чаклунством. За іншими повір’ями, тролі жили в замках і підземних палацах. У фольклорі тролі бувають не тільки гігантами, але й маленькими, схожими на гномів істотами, що живуть у печерах (таких тролів зазвичай називали лісовими).
     У серії книжок фінської письменниці ТувеЯнсон з’являється, мабуть, найоригінальніший погляд на тролів: це маленькі миролюбні істоти, що живуть тихим життям. Зовні вони схожі на іграшкових людиноподібних гіпопотамів. Мумі-тролі - фантастичні істоти, ведуть цілком людський спосіб життя.
    Зауважимо: не людський, а людяний спосіб життя.

Прочитайте казку "Капелюх чарівника" 


а ще... 

Виконайте тестові завдання

https://forms.gle/7jHRdJF9KLawYY4Y7 


Третій тиждень (06-10 квітня)

Настав час підводити підсумки з теми "Світ творчої уяви" 
1.Розкажіть, хто з персонажів прочитаних творів вам найбільше сподобався, чим саме.
2.На  якого персонажа ви схожі, чим?
3.Напишіть невеликий лист одному з казкових героїв. 

відповіді залишайте у формі за посиланням


Другий тиждень

Нам важко навіть уявити світ, у якому немає книги. До неї ми звикли з самого дитинства, вона розкриває перед нами дивовижні таємниці життя та дає корисні поради у важку хвилину, вчить нас розуміти самих себе. Спілкування з книгою викликає особливе відчуття, ніби спілкування з живою людиною.
А ви знаєте, що була така поетеса, яка змогла у вірші через ліричного героя передати захоплення іншими літературними героями. Це Марина Цвєтаєва. Хочете почути як? Тоді помандруємо світом поезії Марини Цвєтаєвої.

1. Опрацюйте у підручнику сторінки 259 - 2642. Послухайте поезію "Книжки в червоній палітурці"



3. 
3.                     Словникова робота
Палітурка - обкладинка, оправа для листків книги, зошита і т. ін. з картону, матерії, шкіри тощо.
Гріг (Норвегія), Шуман (Німеччина), Кюї (Росія) – відомі композитори.
Діоген – давньогрецький філософ, який свідомо відмовився від будь-яких побутових зручностей.
Знічев'я – раптом, несподівано.
Никає – бродить.
Раювання – блаженство.
Смута – заколот, заворушення.

4. Виконайте тестові завдання, перейшовши за посиланням

Перший тиждень

Пропоную вам виконати завдання за змістом повісті казки Льюїса Керролла "Аліса в Країні Див".

Пригадати зміст твору можна переглянувши мультфільм




1. Виконайте онлайн-тестування, відкривши посилання 
(завдання можна виконувати лише один раз)
2. Визначити реальні та фантастичні елементи у повісті-казці "Аліса в Країні Див" та запишіть їх у формі за посиланням

Немає коментарів:

Дописати коментар